Zajęcia logopedyczne w Gabinecie prowadzone są zgodnie z założeniami Metody Krakowskiej. Terapia logopedyczna prowadzona tym sposobem opiera się na wczesnej nauce czytania Metodą Symultaniczno-Sekwencyjną® opracowanej przez profesor Jagodę Cieszyńską oraz wykonywaniu ćwiczeń ogólnorozwojowych, które stymulują wszystkie funkcje poznawcze.
Zajęcia terapeutyczne (stymulacyjne) trwają 60 minut, pacjent pracuje z logopedą przy stoliku, w przypadku dzieci pożądana jest obecności rodziców. Terapeuta w trakcie ćwiczeń wykorzystuje interesujący i ciekawy materiał dydaktyczny dostosowany do wieku i potrzeb badanego.
Założenia metodologiczne nauki czytania Metodą Symultaniczno – Sekwencyjną® opierają się na:
- strategii nauki czytania sylabami, ponieważ to sylaba a nie fonem jest najmniejszą jednostką percepcyjną, co dowiodły badania neurofizjologiczne,
 - wiedzy na temat funkcji symultanicznych (prawopółkulowych) i sekwencyjnych (lewopółkulowych) mózgu oraz możliwości współpracy obu półkul dzięki strukturze spoidła wielkiego,
 - powtórzeniu sekwencji rozwoju mowy dziecka i naśladowaniu etapów nabywania systemu językowego: powtarzania, rozumienia i nazywania; ujęcie rozwojowe,
 - terapii neurobiologicznej i mechanizmie neuroplastyczności mózgu (zmiana reprezentacji korowych w wyniku doświadczeń),
 - wiedzy na temat sposobów uczenia się (dopamina, hipokamp),
 - pobudzaniu neuronów zwierciadlanych,
 - minimalizacji systemu językowego i dopasowaniu go do indywidualnych potrzeb pacjenta,
 - założeniu, że percepcja słuchowa ma zasadnicze znaczenie dla budowania systemu językowego.
 
W trakcie zajęć wykorzystywane są różne rodzaje ćwiczeń ogólnorozwojowych, które wpływają na poszczególne zmysły, funkcje i sprawności:
| SPRAWNOŚCI MOTORYCZNEJ | PERECEPCJI SŁUCHOWEJ | PERCEPCJI WZROKOWEJ | OPERACJI MYŚLOWYCH | PAMIĘCI | 
| MOTORYKI DUŻEJ
 MOTORYKI MAŁEJ PRAKSJI ORALNEJ  | 
ODBIÓR DŹWIĘKU
 LOKALIZACJA DŹWIĘKU ZAPAMIĘTYWANIE DŹWIĘKU RÓŻNICOWANIE DŹWIĘKU ŁĄCZENIE DŹWIĘKU Z INNYMI BODŹCAMI SŁUCHU FONEMOWEGO  | 
SPOSTRZEGANIA WZROKOWEGO
 ANALIZY I SYNTEZY WZROKOWEJ  | 
KLASYFIKOWANIA (KATEGORYZOWANIA)
 SZEREGOWANIA UKŁADANIA SEKWENCJI MYŚLENIA PRZYCZYNOWO – SUKTKOWEGO MYŚLENIA SYMBOLICZNEGO MYŚLENIA PRZEZ ANALOGIĘ  | 
SYMULTANICZNEJ
 SEKWENCYJNEJ  | 
Źródło informacji:
1. J. Cieszyńska, Szkoła Krakowska, http://www.konferencje-logopedyczne.pl/1,DoPobrania.html
2. J. Cieszyńska, 2011, Wczesna diagnoza i terapia zaburzeń autystycznych. Metoda krakowska, Kraków.
3. J. Cieszyńska, M. Korendo, 2008, Wczesna interwencja terapeutyczna, Kraków.

 English
 Français
 Deutsch